Tuesday, October 11, 2011

Kayuh Langkap

Hiyaaaaark... julangan Sang Jora..hehe
Makin menjadi-jadi dengan ketagihan kayuh aku bulan ni..Balik keja malam tadi terus aku ride di Bukit Langkap bersama teman yg tak asing lagi iaitu Saudara Chaon & Syahrul dan juga sorang rakan baru Saudara Din Sg-2... 

Mula kayuh around 8.30am dalam keadaan gerimis, tanah pon lembab.. time ni kalu tarik selimut tobat syok giler.. Ni kali ke-2 aku ride kat Bukit Langkap, sebelum ni krabat ikut jalan tepi Hiway.. tapi hari ni kami pilih ikut Mini Tar.. baru mencabar cket.. halfway kayuh tetiba jentera Chaon buat hal laa pulak.. Crank Jam.. ntah pasai pa xtau.. maybe BB dia dah meletup kot.. so beliau terpaksa menarik diri.. Frust menonggeng la ko Chaon.. xpa next time ler yer..haha... tapi kami yang tak puas kayuh ni teruskan kayuhan sampai ke puncak.. then layan donhill single trek.. Time donhill ni gerek aku pulak rasa semacam jer.. melompat-lompat jer.. kaki pon tak lekat kat pedal dah.. bergegaq pala hotak.. nasib baik tak jatuh jer..  

Humang aih.. !! fork aku buat hal laa pulak.. melingkup sudah.. actually memang fork cap helang ni tunggu masa nak melingkup pon.. Melingkup lagi sorang, so we all decite kayuh balik ngan ayaq tu jer.. memang pendek dan sat giler kayuh hari ni.. tak puaih tak puaih... lagi tak puaih, nak jahanam pulak duit aku.. waaaaa

2 Penagih Tegar yang sering di temani aku.. hehe
here we go...
Senang hati nampak... sat gi muleh laa hang
Tu dia... berdesup peginyeee.. camna ni...
awat pulak tu..
tewas... jentera Chaon yg mengalami kerosakan
aku & sorang penagih baru
Din Sg-2.. ganas jugak mamat ni layan donhill
naik laju turun pon laju.. isk3.. tak sayang bini betoi depa ni.. haah

Lepak pekena ayaq dulu sambil 'mengutuk' Chaon sebelum blah.


nota tumit : pasni kena kampoi OT laa nak cekau fork baru.. klu tak xleh offroad ler.. sapa2 mau sedekah fork kat gua bleh roger yer..hahaha

1 comment:

  1. bro.. hantaq repair fork tu.. tgk sini http://xcrider.blogspot.com murah jaa.. (bergantung kerosakan dan kos penghantaran di tanggung owner fork)

    ReplyDelete