Friday, March 16, 2012

Hilang Sibuk Bila Rindu Kembali...??

xtools wallmount storage mountain bike hanger   X Tools Wallmount Storage Mountain Bike Hanger

Pheewwww... bersawang sudah blog ni malah angkut2 jugak dah buat sarang.. Lama sudah, bukan setakat tak update, lebih teruk aku sendiri tak menjenguh laman milik ku ini.. hampeh betoi.. Hang hilang pi mana woi...!!
 
Hilang..?
Menyorok kat mana.. bawak diri ka kena kidnap.. jgn buat pasai.. la nie byk bebudak kena kidnap, bunuh, bakar, simpang.... hehehe.. lama betoi menyepi.. sepurnama sudah.. beskal pon gantung lama dah dalam bilik belakang..  xda masa nak belek2..sibuk lah sangat...

Sibuk..?
Kesibukan melampau yang kononnya tak dapat di atasi, dalam sibuk berat badan naik mendadak, perut pon dah sampai ke dada.. sibuk penama.. org lain sibuk pipi cengkung..perot kempis.. aku... sibuk bela perut gamaknya.. ngalahkan ibu ngandung 6 bulan.. punggah....!!! bila masanya aku tak sibuk..

Bila..?
Kawan2 ada tanya bila nak kayuh sesama.. macam dulu.. lama sangat gantung beskal.. sampai depa pon dah bosan nak ajak kayuh.. apa taknya.. bila ajak ada saja alasan menolak.. bila di ajak ditolak..bila tolak tu nak mengelak lah.. sibuk.. ada kerja.. itu saja alasan aku bila ditanya.. bila masanya aku tak bekerja.. bila oh bila.. dalam bergurau juga bertanya 'beskal hang nak jual tak.. jual2 murah2 dah la..' hahaha... Rindu kat hempa..

Rindu..?
Tak dinafikan, aku memang rindu giler nak kayuh.. rindu kat kengkawan semua.. rindu kutuk cerca, gurau senda, gilai tawa.. rindu udara segar alam rimba, rindu angin gunung bukit di teroka.. juga rindu bau asap kereta.. pergh.... nyaman.. !!!

Kembali..?
Insyallah , lepas suku tahun pertama ni aku akan kembali.. kembali mengayuh.. kembali menerjah kebun ladang, gunung ganang.. so.... get ready my pren.. nanti jgn ada yg menolak bila aku ajak kayuh ya.. bleh percaya ka...?

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete