Friday, June 17, 2011

Angin Kepala Lutut....??

Sejak balik dari Hatyai tempoh hari aku hanya berkayuh 'geli-geli' melayan trek Sungai Seluang.. Kayuhan berduet yang ditemani saudara Syahrul Izam... Kayuh 10km saja.. Rasa tak terdaya nak mengayuh dah..

Kepala lutut terasa sengal, lenguh dan sakit.. Mengapa dengan kepala lutut aku ni ek? Kesakitan terasa kepala lutut kanan ku .. lebih terasa pabila hendak duduk dan bangun dari duduk.. ia bertambah sengal & sakit hari demi hari.. aku tak pasti kenapa.. Asal duduk je, mesti rasa sengal & sakit. Asal rasa sengal & sakit je, mesti duduk.. Kadang-kadang tahap kesengalan & kesakitan ni begitu menyakitkan sehingga ada ketikanya aku rasa macam nak ketok ketok je kepala lutut aku ni dengan mertun.. Senang! ...Habis semua kesengalan & kesakitan tu hilang. huh!
(Sakit lutut hilang, kepala lutut  pun hilang dik oiii!!!).
Jangan risau, aku takkan buat begitu. Tu hanya imiginasi liar aku je.. Heh! 

Orang kata angin.. angin kat kepala lutut.. Angin Kepala Lutut..? haishhhhhhh.... berat, berat,

Mungkin Dia nak sedarkan aku jugak kut, atas kelekaan aku.. Sebab tu la kepala lutut aku ni selalu je Dia kasi sengal & sakit sikit.. Redha jek..... sakit tu kan Dia yang kasi.. Tapi macam mana yer, nak hilangkan benda tu? Dah urut & letak minyak panas apa bagai dah, tapi still....adehhh sengalllnyer. Ada sesiapa ada petua dak?
Rindu nak kayuh ngan kawan2.. tapi apakan daya terpaksa aku berehat seketika bagi memulihkan kesengalan ni.. Apapon riadah tetap riadah... hmm... nk buat xtvt apa ek.. jalan2 Kebun Bunga.. Mandi Laut.. Nek Penang Hill...??..

Nota: Selain sengal, ada kebarangkalian dak kepala lutut aku ni mengalami masalah sengau? erkkk...

1 comment:

  1. Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back and we'll talk about it.

    Thanks!

    Mandie Hayes
    mandie.hayes10@gmail.com

    ReplyDelete