Monday, May 3, 2010

NAK MENIAGA PULAK DAH...

Balik kampung minggu lepas teruih singgah kat warong mak aku...baru ja beroperasi..kedai makan yg di usahakan sebelum ni (tepi era tomyam) dia bagi adik dia sambung meniaga...kononnya nak berehat xmau meniaga dah...
Tu Tup....nak meniaga pulak dah...boring dok saja katanya...xbleh dok diam...maklumlaaa aktiviti meniaga ni dah sebati dgn darah daging dia...dari muda sampai sekarang dah bercucu still nak meniaga..meniaga cucuq pisang..cucuq udang..nasik lemak..bihun sup..nasik campur..laksa..pengusaha kantin kilang pon dia buat..tp xlama..semua dia meniaga...kesian tengok mak aku...kalu ikutkan aku ngan ayah, mmg xbagi dia meniaga..dah tua2 dok rumah rehat jaa laa...lagipon stakat ni Alhamdulillah makan minum pakaian semua cukup...blanja adik2 kesekolah pon cukup....tp nak bt camna dah minat dia nak meniaga...meniaga jelah...meniagakan kan satu ibadah...
SELAMAT DATANG
ni dia WARONG MEDANG S. SELUANG..lokasi Jalan Sungai Seluang
nasi lemak..nasi campur..roti arab..bihun sup..

tema hijau kuning...idea ayah aku

warong dalam kebun getah..syurrrrrrrr

Fasility ni semua Hand Made by mak aku..Tabik betoi laa kat Mak



mcm besa aku support mana yg patut


Paksu Buger & Ijoi, adik ipar aku
aktiviti membesarkan warong...semua sendiri bikin


Ni dia Tokey Warong..Mak, cek bangga jadik anak mak...huhu

Berniaga adalah salah satu bentuk muamalat yang disyariatkan oleh Islam....Islam menggalakkan umatnya berniaga kerana sembilan persepuluh hasil pendapatan adalah datangnya daripada aktiviti perniagaan....
jadik berniagalah walau apapon nak diniagakan...jangan meniaga dadah or benda yg haram sudah


itu saja...so kalu jalan2 kot area sg seluang singgah2 laa pekena roti arab ka...wokey adios amigos

No comments:

Post a Comment