Wednesday, July 7, 2010

Kayuh wif Geng Celcom

(Kayuhan Roti Jala-Sempena Heritage Day)

Rabu, 7 Julai 2010..Hello & Hepi Holiday utk warga Penang yg bercuti sempena "UNESCO World Heritage Day" hari ni..yang mana xcuti slamat bekerja..Oleh sebab cuti maka hari ni aku layan kayuh seperti yg disetkan oleh Amran Celcom..Destinasi tujuan kali ni adalah Dam Teluk Bahang..Kayuhan ni juga disertai oleh beberapa orang dari 'Geng Celcom' (semua ni kawan2 Amran la..orang kulim jugak).

Disebabkan beberapa orang riders mula kayuh dari Seberang Jaya & sementara nak tunggu depa nek feri & sampai kat aku di Tjg Tokong ni..aku warm-up dulu la cket2 krabat "Pearl Hill" & pusing2 cket kot area Tanjong Bungah & teruih tunggu depa kat Masjid Terapong..Dekat Jam 9.00 pagi baru depa sampai..nasib bek cuaca hari ni ok..ala-ala 'redup senja diselubungi mega' cenggitu..so kami teruskan kayuhan ke destinasi yg dirancangkan..Sampai kat Dam amik gambaq cket apa lebih kurang..take 5..turun balik pekena "Roti Jala RonBot" sorang 2 keping..terus blah..ingatkan lepaih mkn depa ni nk santai2 ja kayuh..ropanya lagik laju..jenuh jugak laa aku ligan..sampai Tg. Tokong 'babai' pa cket lebih kurang..depa yg dari Tanah Besar teruskan kayuhan..aku balik umah la..abih dah kayuh hari ni..crita saja xtengok gambaq xbest jugak..so hempa tgok laa..layan..ehe

ni la muka2 Riders yang hadir hari ni

ni pulak ropa roti jala tu..dh mcm pukat tunda ja..bleh ka nak tunda tu..

time ni la nak berkongsi-kongsi cerita & bersuai kenai..rupanya depa ni dok Kulim..keciknya dunia..kat penang jugak kita bertemu ya..

Amran selaku 'kepala' aktiviti hari ni

Deretan Team Celcom..penat jugak laa aku 'kampoi' pi depan habuan nak amik gambaq ni..lepaih tu aku dok blakang la sampai Tg. Bungah..

Penutupnya..kayuhan kali ni mmg layan..dapat lagi geng baru...To Amran, TQ invite aku join hempa..moga kita dapat kayuh bersama lagi..Adios Amigos

No comments:

Post a Comment