Friday, November 5, 2010

Aku di Kayuhan Kuale

Halluu...this evening I want to story kat u all about my last Sunday xtvt..Ni ha..nak cerita laa..tanggal 31 Okt 2010 yg lepas aku menjoinkan diri bersama team aku yakni Seluang Adventure Team (SAT) tok menyertai Jamboree Kuala Kangsar-Kayuhan Kuale Bandar Di Raja 2010..Total geng SAT yg pi seramai 10 orang.. dengan 2 kenderaan 4wd..sebiji Pajero Takumie..sebiji lagik Hilux bapak aku...TQ la bapak coz bagi line guna Hilux tuh..so ianya menjadi kemudahan pengangkutan kepada aku & geng tok ke sana..
Secara peribadi Jamboree ni aku boleh katakan satu event yang menarik..dengan 10 bungkus power Bar sebagai markah aku dapat bagi 7 bungkus...trek yang sempoi..bleh kayuh..tak teruk sangat..tapi sikit tak best dengan road yg panjang sangat..walaubagaimanapon ianya tak menjadi hal..sekali lagi tahniah kepada penganjur..
 Sebelum bertolak @ takumie
 @Hentian Semanggol..stop sat isi perot

 @ Pekan Kuala Kangsar..lepas amik goodies

 12pm @ Kuala Kangsar The Royal Town..
 Nah amik...ahaha

 6.30am @ homestay..sebelum ke tapak permulaan

starting point yang begitu kelam kabut
tolak jangan tak tolak
 Kayuh punya kayuh, ternampak satu rumah..byk gerek antik kat umah paklong nih..."anak pakcik kayuh keliling dunia"...masih ku ingat ayat2 tuh..tok makluman ni la bapak pengayuh malaysia yg nak keliling dunia tuh..apa nama ntah..lupa dah..hempa google laa sendiri..

12pm..finishing..tunggu cabutan bertuah
Bersama Abg Pudin...bersua jua akhirnya..

Sebelum bertolak balik ke Kulim...singgah sebentar beli buah tangan..

No comments:

Post a Comment