Tuesday, August 23, 2011

Serabut

serabut pulak pala hotak aku time memalam ni.. tinggal lagi beberapa puluh menet nak blah ada saja 'aduan' masalah2... semua 'urgent'.. xda yg tak mustahak.. yang serabut menjadi bertambah kusut... kalut-kalut kelaut...........mulalah aku nak merapu kedana.. prankkkkkkkk.. dapat idea untuk entri kali ni... dalam sebuk sempat lagi nak update blog.. memang dasar pencurik... curik tulang....
serabut serabut makin di pikir makin kusut
tadi siang... lepas aku membuta sampai tengahari kat umah Mak di kampung.. aku keluarkan notebook.. ON saja notebook bateri tggal 5% saja.. aku keluarkan 'power cord' dari dalam beg.. owhh oh.. hai wayar. rapi je dia bersimpul meriah... sebelum ni simpul sikit je.. tapi sebabkan malas nak betulkan, dia makin bersimpul-simpul pulak.. makin banyak simpulannya makin serabut aku tengok.. mana taknya.. makin pendeklah jangkauannya.. mana aku nak 'plug-in' power socket yang tinggi melampai nuh.. gawat-gawat tinggal cawat..........

Simpulan dia makin teruk.. rasa macam nak gunting jeee.. berbelit belit..  aku cuba untuk sabar.. bukak dari hujung hingga ke pangkal.. perlahan dengan sabar.. kalau rakus confirm rosak wayar ni.. setelah dirungkai dengan dengan penuh  kesabaran, berjaya aku leraikan akhirnya. Alhamdulillah, dapat jugak aku menyelesaikan masalah serabut serabai ni..

apa pon kunci katanya cuma satu, sabar.. kalau kesabaran tinggi, InsyaAllah semuanya lancar. tapi malangnya, 
 
aku ni bukan orang yang penyabar...........

No comments:

Post a Comment