Thursday, August 11, 2011

TAPAU

Kawan2 ada tanya, tak penah nampak aku kat kantin. Time berbuka xda.. Sahur lagi lah tak nampak batang idung.. Tak Sahur ka.. ada jugak yg prihatin.. 
Haa... adalah sebab musabab yang aku xleh storykan tu...hehehe

Aku bukan suka sangat nak bersesak-sesak ke 'Bazar Ramadhan' kat kantin kilang tu, walaupon bukan sesak mana sangat pon kalu pi awai. Tapi aku yang sesak bila asyik dok pandang terpandang kaum hawa yg bersesak dengan pakaian sesak nafas depa nu.. cam sesak sangat duit nak beli pakaian baru yg lebih longgar. heh.. apa ayat Bahasa Melayu engkau ni Encik D-One...

Aku pon bknnya larat nak menapak panjat tangga naik ke kantin tiap hari.. juga malas nak pikir juadah apa yg nak si suap dlm mulut ni... kebanyakannya tak menepati selera tinggi aku ni.

Dari dulu kalu berbuka mesti aku tibai nasik ja terus.. kuih2 xbrapa layan sangat.. Jadi takyah nak seksa biji mata, buat pening pala hotak, aku TAPAU saja makanan dari rumah.. siap juadah berbuka ngan sahur skali..sesemangnya lebih sedap, lebih kualiti, lebih nasik tentu lebih kenyang dan yg pasti lebih jimat duit aku...muhahahahaha
Nendia.. set lengkap berbuka hingga ke sahur

Tom Yam Campur..hmmm
Ayam Masak Merah.. stok sahur
Briani Gam..?? oiiiit2 salah entry neh.. kecoh2
Ramai kata leceh TAPAU manakan ketempat kerja @ sekolah.. Memanglah leceh tapi kalu tak cube mana tau best ke tak.. anda pon cubelah jugak..!!! Cubelah Libresse TAPAU... huhuuuuu.. !!

Apa guna beli bekas 'Tupperware' beratus ringgit kalu simpan dlm almari ja.. JOM TRY.. berbaloi baloi.. 
 
Pesan Mak time skolah dulu : Belajar hidup susah, baru kita tau betapa susahnya nak hidup.. mcm tulah lebih kurang bunyinya.. kekeke

No comments:

Post a Comment