Tuesday, August 2, 2011

Selamat Hari Lahir buat Ku

02082011
Ya Allah, panjangkanlah usiaku.. agar lebih lama dapat ku mentaati Mu..

Dalam usia begini...aku ingin menjadi lebih dekat pada Mu Ya Rahman. Dalam usia ini...aku ingin lebih merindui Mu Ya Rahim. Dalam usia yang makin jauh ini...ku inginkan hanyalah ketenangan, kekusyukan beribadah, segala kesederhanaan dan kerendahan hati tanpa berhenti menghulur kasih.

Ya Muhaimin...pimpinlah tangan hamba Mu ini...pimpinlah hati hamba Mu ini agar sentiasa berpijak di atas jalan kebenaran. 

Ya Al Quddus... sebagai hamba Mu yang hina dina, aku takkan mungkin mencapai sempurna, tapi kasihanilah aku... bimbinglah aku sentiasa agar aku mampu meniti titian siratulmustakim Mu dengan tenang.

Ya Al Hakim..Berilah aku kesabaran dalam menangani karenah kehidupan yang sangat mencabar keimanan dan kesabaranku… hulurkanlah aku kebijaksanaan agar aku mampu memacu kalam keinsanan hingga tiba masanya Engkau menjemputku pergi.

Terima kasih Ya Allah atas segala takdir yang telah Engkau tentukan untukku. Engkaulah Ya Maha Besar... peliharalah aku agar terus berpegang teguh pada tali Mu.


Terimalah permohonan hamba ini Ya Al Mudzill.

Amin Ya Rabbul Alamin.



No comments:

Post a Comment